איך להדביק טפטים?

איך להדביק טפטים?

טפטים לבית הפכו להיות בשנים האחרונות טרנד של ממש. אם בתקופת הילדות נהגנו לראות טפטים על קירות הבית של בני משפחה מבוגרים, כיום מדובר על אותם טפטים בדיוק המשמשים לאותה מטרה – אבל עם עיצובים הרבה יותר מיוחדים, אופנתיים ועם המון סטייל.
 

מכיוון שקירות הבית תופסים חלק מרכזי בכל חללי הבית, קיים בכל אחד מאתנו הצורך לשדרג את מראה הקירות כך שיהיו הרבה יותר מעניינים ויפים. במקום להשקיע בצביעת קירות הבית ולבזבז זמן, כסף ומאמצי ניקיון – פשוט מדביקים טפטים מעוצבים על גבי קירות הפנים בבית, ונהנים מעיצוב נעים ומקורי שיהיה רק שלכם.
 

כיום ניתן למצוא מגוון טפטים בעיצובים מקוריים וטרנדיים שיוכלו להתאים לכל חלל בבית החל מקירות הבית (מטבח, סלון) דרך חדרי שינה ואפילו טפטים לדלתות פנים, כך שכל מה שנותר לעשות הוא לבחור סגנון טפט אהוב וליישם אותו על גבי הקיר בבית באופן עצמאי. אופן ההדבקה של טפטים בקירות הינו פשוט במיוחד, כל עוד מקפידים על חומרים ושלבי הכנה נחוצים להדבקה אידאלית ואיכותית. 
 

הדבקת טפטים

כדי שגם אתם תוכלו להדביק את הטפט שרכשתם בצורה המהירה והטובה ביותר, מומלץ לעקוב אחר ההנחיות הבאות וליהנות ממראה קיר מעוצב ונעים למשך זמן רב.


 

חומרים נחוצים להדבקת טפט


ישנם מספר חומרים חשובים שבאמצעותם ניתן להדביק את הטפט לקיר בצורה הטובה ביותר. רוב החומרים נמצאים באופן נגיש כמעט בכל בית, ובמידת הצורך ניתן להשיג אותם במגוון חנויות הנמצאות בכל מקום.


וודאו שיש ברשותכם דבק מיוחד לטפטים, נייר זכוכית, מטר למדידה, רולר או מברשת גדולה למריחה של הדבק, סכין יפנית או מספריים, שפכטל גמיש, דלי או קערה גדולה. 


חשוב להקפיד על דבק מיוחד המתאים להדבקת הטפט לקיר, כך שתוכלו להבטיח כי הטפט יחזיק מעמד במקומו ולא יתקלף או ייפול. הסכין או המספריים מיועדים לחיתוך של פינות או שאריות מיותרות של הטפט לאחר ההדבקה. לדיוק מרבי של החיתוך מומלץ להשתמש בסכין יפנית המעניקה חיתוך מדויק ונוח הרבה יותר לעומת מספריים.
 

הכנות מקדימות לפני יישום הטפט


לפני פעולת ההדבקה של הטפט על הקיר, חשוב לוודא כי הקיר עליו מודבק הטפט נקי מאבק ולכלוך. הסיבה לכך היא מניעת גבשושיות או אי אחידות של הטפט על גבי הקיר. נוסף על כך, אבק ולכלוך עלול לבטל את פעולת הדבק, וכך הטפט יתקלף מהר יותר מהקיר.


לאחר שווידאתם כי הקיר נקי מלכלוך, וללא חורים או בליטות מודדים בעזרת מטר המדידה את גובה ורוחב הקיר וחותכים את הטפט בהתאם לגודל של הקיר. במידה ומדובר על קיר גדול במיוחד, ניתן לחתוך את
הטפט לכמה חלקים, להדביק אותו במקטעים קטנים כך שהדבר יקל על פעולת ההדבקה.

לאחר הכנת הטפט בגודל המתאים להדבקה על הקיר, נותר לערבב את הדבק המיוחד באמצעות הקערה או הדלי ואתם מוכנים להדבקה.
 

טיפים חשובים להדבקה מוצלחת ואיכותית


כדי שההדבקה של הטפט תהיה איכותית, מומלץ לעבוד על גבי משטח גדול עליו יונח הטפט או אפילו על רצפה שהיא נקייה. את הדבק יש למרוח גם על הקיר וגם על הטפט, דבר שיבטיח כי הטפט יחזיק מעמד במשך זמן רב. 


טיפ חשוב לאופן ההדבקה, הוא התחלת התהליך כשהטפט מודבק מימין לשמאל כך שתהיה שליטה וגם נוחות על כל מהלך ההדבקה. לאחר שהטפט מודבק, חשוב לעבור עליו עם השפכטל כדי לשחרר ולמנוע בועות אוויר שנוצרו מתחתיו.

כתיבת תגובה